Diensten

MarCom medewerker

Onderzoek - Gebruiker - Content

Als MarCom medewerker help en ondersteun ik bedrijven en organisaties met de marketing en communicatie. 

Dit begint vaak met onderzoek waarbij de gebruiker en de taken van de gebruiker centraal staan. Op basis hiervan content maken en verbeteren. Content kunnen teksten zijn maar ook video’s of bijvoorbeeld kant-en-klare brochures.

Ervaringen

  • Het voorbereiden, uitvoeren en organiseren van marketingactiviteiten.
  • Opstellen en implementeren van een marketingplan.
  • Meedenken over de optimalisatie van de huisstijl en de tone of voice van een merk, product of organisatie.
  • Onderhouden van contacten met relevante externe partijen.
  • Monitoren en analyseren van het succes van marketingcampagnes.
  • Verzorgen/aansturen van de online marketing. 
  • Social media strategie en uitvoering.
  • Opstellen en versturen nieuwsbrieven.
  • CMS beheer en ontwikkeling.
  • Website-, webshop-optimalisatie.
  • Teksten schrijven (blogs/social posts/landingspages).
  • Ontwikkelen van POS materialen.
  • Organisatie van en deelnemen aan beurzen.

Mijn competenties

Ik ben gewend om complexe informatie te vertalen naar een eenvoudige boodschap.

Ik ben gewend om beleidsplannen te maken, te lezen en te vertalen.

Ik ben gewend om te communiceren met zowel marketeers als developers als de eindklant;

Ik kan hoofd- en bijzaken van elkaar kunnen onderscheiden. Ik kan goed plannen en prioriteiten stellen. 

Ik heb een uitstekend gevoel voor goed gevoel voor usability en design;

Ik kan goed zelfstandig werken en heb een ondernemende houding.

Contentmarketing

Lorum ipsum

‘Contentmarketing is een techniek die volledig draait op het creëren en verspreiden van waardevolle content voor een specifieke doelgroep. Het doel is om die specifieke doelgroep aan je te binden, te converteren en te behouden.’

Tot zover Wikipedia 🙂 Jouw doelgroep dus. Om die haarscherp te krijgen gaan we eerst aan slag met de volgende vragen:

  • Matcht je propositie met de doelgroep?
  • Wat doet de concurrentie?
  • Wat is de juiste invalshoek voor je artikel?
  • Hoe selecteer je de juiste keywords?
  • Welke intentie heeft de lezer?
  • Hoe verwerk je de zoekwoorden en andere input in structuur van een artikel?
  • Hoe zorg je dat blogs conversie opleveren?

Is bovenstaande duidelijk dan zijn we op de helft en wordt de content gemaakt. 

Ik schrijf niet altijd alle teksten zelf. Dit hangt af van de complexiteit en het onderwerp. Als eigenaar van Schrijven.Community heb ik een aantal uitstekende schrijvers om me heen die meewerken waar nodig.

Website optimalisatie

Lorum ipsum

Hoe presteert jouw website? Wat kan er beter? Met een site-audit zorg ik ervoor dat je ziet en snapt hoe Google jouw website bekijkt en welke problemen er zijn (die zijn er altijd..). 

  • Hoe zit het met de performance (langzame pagina’s, te grote CSS of HTML)?
  • Kloppen de HTML- en social-tags ( ontbrekende, dubbele of niet-optimale lengte van title tags, meta-omschrijvingen en H1-tags)
  • Hoe zit het met de kwaliteit van de content (weinig woorden, niet-versterkte dubbele pagina’s)?
  • Analyse inkomende links (indt orphan pages, problemen met nofollow-links)?
  • En kloppen de uitgaande links (vindt links naar redirects, gebroken pagina’s)?

Je krijgt duidelijke antwoorden en advies wat je kunt verbeteren. Geen ellenlange rapportages maar concrete acties.